سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از سفیدبرفی تا کدبانوهای کهن

خرید آنلاین کتاب از کاواک

کتاب سفیدبرفی باید بمیرد

نله نویهاس | مترجم: مهشید میرمعزی | ناشر: ثالث

بی‌دلیل نیست که از «نله نویهاوس» به عنوان پادشاه رمان‌های جنایی یاد می‌شود. نویهاوس متولد ???? است و داستان‌نویسی را با کتاب‌های جیبی عامه‌پسند شروع کرده‌ است. «سفیدبرفی باید بمیرد» دومین رمان طولانی اوست که در لیست ?? رمان منتخب «شب جهانی کتاب» آلمان قرار گرفته است. سقوط یک زن (ریتا) از پل عابر پیاده و برخورد ماشین با او ، این شبهه را در کارآگاهان پلیس ایجاد می‌کند که مرگ او مشکوک به قتل بوده است.تحقیقات پلیس، آنها را به دهکده‌ای در حومه فرانکفورت هدایت می‌کند،جایی که ?? سال فبل از این ماجرا،دو دختر نوجوان بدون گذاشتن هیچ نشانه‌ای از این دهکده ناپدید شده‌اند…

کتاب سرگذشت حاجی بابا اصفهانی

جیمز موریه | مترجم: میرزا حبیب اصفهانی | ناشر: شفیعی

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی عنوان کتابی داستانی است که به شرح زندگانی فردی همنام با عنوان کتاب می‌پردازد. نویسنده کتاب جیمز موریه مأمور سیاسی دولت انگلستان در دوران سلطنت فتحعلی‌شاه است. وی در مقدمه کتاب نوشته که این کتاب شرح زندگی فردی است که به دست او سپرده شده و او تنها آن را به انگلیسی ترجمه کرده‌است، اما اعتقاد بر آن است که نویسنده این رمان خود اوست. این داستان در سال ???? میلادی در لندن منتشر شده‌است. رمان شرح احوالات دلاک‌زاده? ادب آموخته‌ای است از اهالی اصفهان که در جوانی به خدمت یک تاجر ترک درآمده و پس از ماجراهایی طولانی به دربار قاجار راه می‌یابد و گزارشی از فساد اداری و شرایط اجتماعی این دوره به دست می‌دهد. موریه چهار سال بعد کتاب دیگری ذیل عنوان حاجی بابا در لندن را منتشر ساخت که در واقع قسمت دوم این مجموعه‌ است.

کتاب کدبانوهای کهن (زن، هنر، ایدئولوژی)

رزسیکا پارکر و گریزلدا پولوک | مترجم: فائزه جعفریان | ناشر: شوند

 این کتاب پژوهشی انتقادی است درباره کم‌وکیف حضور زنان هنرمند در تاریخ ایدئولوژیک هنر که می‌کوشد مکانیسم‌های مردسالار نهفته در تاریخ‌نگاری هنر را برملا کند و ضرورت ایجاد بدیلی برای آن را نشان دهد.